Sisi klettersteig

Naše Dáša vyrazila s partou do hor...

"V pátek po práci zahajujeme výlet přesunem do Grossl, Rakousko k jezeru Grundlsee, kde máme v plánu kempovat. Blížící se tma je neúprosná a tak stavíme stany za tmy. Původní plán byl v sobotu hned zahájit ferratou, ale vzhledem k oficiálnímu otevření ferraty až v neděli se rozhodujeme, že dnes si dáme rozcvičku chůzí k jezeru Lahngangsee (900m převýšení). Cestou nemilosrdně ukrajujeme výškové metry na trase dlouhé pouze 7km. Odměnou jsou krásná horská panoramata v nádherném slunečném počasí a osvěžující sníh pod nohama v celém okolí jezera. Hory jsou báječně liduprázdné, což jim dodává další kouzlo.
Po návratu od jezera usedáme na zaslouženou osvěžující odměnu v místním podniku a protože s kamarádem uznáváme, že ještě nějaké síly zbyly, dáme si 5km běhu krásnou cestou kolem jezer. Po návratu si opravdu vychutnáme osvěžující koupel v jezeře Grundlsee a teprve po chvíli si všímáme, že jsme jediní, kdo se koupou. Přeci jen je voda velmi osvěžující.
Za šera se přesouváme autem na náš další nocleh na Loser panoramastrasse (1.500mnm), který jsme se rozhodli uskutečnit pod širákem. Jelikož ale při parkování zjišťujeme, že nedaleko kempuje halekající skupinka u ohýnku posilněná alkoholem, nechceme se nechat rušit a tak bereme spacák a karimatku a přesouváme se o něco výše ke stanici lanovky, kde se ukládáme ke spánku rušeni pouze zářicím měsícem.
Brzy ráno nachystáme batohy na Sisi klettersteig a vyrážíme ostrou cestou k začátku ferraty. Po 40min chůze můžeme zahájit výstup jištěnou cestou. Po krátké chvilce jsme si jisti, že má označení D obtížnosti naprosto právem a pro rozlezení po zimě bude velmi dobrou zkouškou. Prázdné hory, nádherné počasí a perfektně odjištěná cesta jsou zárukou parádních okamžiků. Po 1,5hod se dostáváme k vrcholovému kříži (Loser 1.837mnm). Po krátkém odpočinku cestou travnatou, sněhovou i kamennou sestupujeme zpátky k našemu autu. Užíváme nádherných výhledů a musíme si přiznat, že tento výlet do hor patřil k velmi vydařeným. Po naložení věcí se přesouváme k zakončení výpravy v místní hospůdce a po dobrém jídle a pití se vydáváme autem na cestu domů."